Cara Hilangkan Parut Jerawat

Cara Hilangkan Parut Jerawat | Saya pantang nampak jerawat di muka. Mesti tangan gatal nak picit jerawat walaupun tahu akan tinggalkan parut. Tapi, itulah yang saya akan buat. Kesannya adalah parut jerawat yang degil nak hilang daripada muka saya ni

Cara hilangkan parut jerawat

Parut Jerawat . Sumber : Google

Jerawat yang naik di muka saya ini ada beberapa lokasi wajib iaitu dahi, pipi dan dagu. Mengikut perubatan cina dan ayurveda, setiap lokasi jerawat menunjukkan tahap kesihatan badan kita. Jika di dahi, ada masalah dengan sistem perkumuhan. Jika di dagu, ada masalah dengan ketidakseimbangan hormon seperti period tidak teratur serta stress. Jika di pipi, ada kaitan dengan masalah hati. Semua kaitan di atas menepati segala masalah yang saya ada.

Sekarang jerawat jarang singgah muka saya lepas saya tangani masalah sembelit, period tidak teratur dan stress. Cuma yang geram adalah parut jerawat. Akibat sering terdedah pada sinaran UV juga penyumbang kepada masalah parut jerawat yang lebih serius.

Saya sudah mengambil pelbagai produk Shaklee dan parut jerawat mula pudar sedikit. Tetapi, bekas jerawat masih ada sehingga saya menggunakan 2 produk yang benar-benar membuatkan saya lompat bintang sekarang.

Cara Hilangkan Parut Jerawat versi saya dengan Shaklee

 

1. Garlic Complex

Saya tertarik dengan info Ms Celine ( Shaklee Nutritionist) iaitu, bawang putih boleh membunuh kuman jerawat daripada akar dan kulit orang korea sangat cantik kerana mereka gemar makan bawang putih. Nak telan raw garlic banyak-banyak memang saya tak sanggup. Lagipun Shaklee Garlic pun murah je. Jadi saya konsisten ambil 2 biji garlic setiap hari. Lepas 2 botol, perubahan ketara adalah parut jerawat di dahi saya sudah tiada lagi dan parut di dagu pun semakin hilang.Punyalah seronok sebab masalah hampir berbelas tahun sudah tiada lagi.

2. OmegaGuard

Sebenarnya saya konsisten 3 biji Omega setiap hari untuk diet. Lepas habis sebotol, saya tenung parut jerawat di pipi. Kenapa macam sudah pudar yea.Ini siap pakej dengan jeragat pun pudar tau. Bila tanya geng diet, rupa-rupanya mereka pun alami kesan yang sama. Kulit wajah semakin cantik dan bersinar.

Saya masih konsisten amalkan kedua-dua vitamin ini dan sungguh excited untuk nyahkan parut jerawat daripada muka saya ini. Selain itu, saya pastikan untuk cuci muka dengan set pencuci muka terbaik kesukaan saya sebanyak 2 kali sehari. 

Saya pilih shaklee sebagai cara hilangkan parut jerawat. Anda pula bagaimana?

Cabaran Blogging bersama GenkiMomma, Sinergi Vitamin, Ummi’s Vits Store & MyNutrisi

*DISCLAIMER:

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent amy diseases.

Kami adalah pengedar sah shaklee di Puncak Alam, Saujana Utama, Sungai Buloh  dan Alam Budiman. Hubungi saya melalui no 0127383040(Tuty) untuk mendapatkan produk anda serta konsultasi dengan setiap pembelian produk daripada mychibibox. Eksklusif untuk pelanggan mychibibox sahaja.

28 thoughts on “Cara Hilangkan Parut Jerawat

    1. mychibibox Post author

      kalau parut lama tu, rasa cam payah sikit..nanti saya tengok lepas beberapa bulan sebab sy pun ada parut jatuh motor umur 13 tahun..mungkin protein boleh bantu proses pulih parut lama tu

  1. Orked sofea

    Saya mkn alfafa slama 2 mggu dan vita c lps 2 mggu Alfafa..smggu slps tu jrwt mula pecah.slama 3-4 hr btrut2..xsgka dan tkjut kesan dr pngambilan alfafa dan vita c..2 mggu ambi vita c saya ambik vita e.jrwat dimuka makin hlg dan tggal parut..3 bln akhir nya.msk bln ke4 jrwat saya naik smula jrwat bsr mcm dl.xtau knpa..sy dh rsau kot jrwat jd mcm dl laa..cm saya nk btanya pranan air msak dlm pngambilan vita shklee adalah sngat pnting dan y paling utama???

    1. mychibibox Post author

      kalau ada masalah jerawat yang serius, elok untuk ambil zinc dan garlic sekali untuk stabilkan hormon serta bunuh bakteria jerawat daripada akar. lepas 3 bulan tu maknanya orked dah tak continue ke camne??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge